A dream has come true

Jag har länge velat bli frisör. Undefär mellan mellanstadiet och högstadiet bestämde jag mig för att det var det jag skulle bli. Och dessutom bli riktigt duktig på.. När jag gick ut högstadiet och man skulle söka till gymnasiet så sökte jag till frisör linjen i kristianstad. Trots att jag visste att jag hade för låga poäng.. Och som andrahandsval valde jag Barn och fritidsprogrammet i Sölvesborg. Jag kom inte in på frisör, så jag hamnade på bf istället. Vilket jag inte ville! Men jag gick där ändå, tre låånga och jobbiga år var det. Dock väldigt roliga då jag träffade så många nya vänner ♥ 

En kompis till mig informerade mig om en skola i Malmö där hon själv hade gått. Och jag blev genast intresserad och tog kontakt med den skolan. Väldigt dyr. Det är ju en privatskola så man får stå för kostnaderna själv.. Jag har varit i kontakt med skolan i nästan ett år. Pratat hemma med mina föräldrar, vänner, pojkvän mm. Och i måndags den 13 december ordnade jag ett möte med komvux. Efter det mötet så ringde jag upp skolan och bokade ett möte / intervju med dom. Så i onsdags när jag och Caroline åkte till Malmö och shoppade var det ju självklart denna intervjun jag skulle på! :) Han ansåg mig som lämplig för yrket. Då jag haft praktik på en salong i tre månader, kände till hur dagarna gick till. Jag fick träffa eleverna, lärarna, kolla på en lektion och efter det intervjuades jag i ungefär en timme. Nu väntade jag ju bara svar ifrån Sölvesborg/Bromölla kommun! Och i fredags fick jag hem ett brev, ett beslut. Ett beslut som skulle avgöra hela mitt 2011! Och jag fick det beviljat!


Jag sökte för sent för att hinna komma in i Januari klassen. Men den 28 Mars börjar jag på Leep School Of Hair i Malmö! :) Jag är så glad, så jävla glad! Jag har velat detta såå länge och nu äntligen är det min tur! Jag håller på att kolla runt på lägenheter, men jag tänkte börja med att pendla. Så får vi se som jag flyttar eller inte. Utbildningen varar bara i 9 månader så det ska ju fungera att pendla. Det jobbiga är ju att det blir såå långa dagar! Jag får ta tåget från bromölla klockan 07.00 på morgonen, och då är jag frammde 08.30, skoldagarna varar från 09.00 - 18.00 , sedan, får jag ta tåget hem 18.30 och då är jag i bromölla igen klockan 20.00... Det kommer bli tufft. Men det är det värt! ♥


stort grattis Ida, och lycka till!

2010-12-20 // 17:11:52

Då kommer vi börja i samma klass :)

2011-03-25 // 01:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback