hur jag redigerar mina bilder




SVAR till anonym: Jag använder mig utav photoshop cs3. Och jag ska förklara hur JAG gör, man kanske inte alls ska göra såhär, men såhär gör som sagt JAG!

--

1. När jag redigerar bilder på mig själv, så börjar jag alltid med att göra ögonvitan vitare! :) Det gör jag genom ett verktyg som heter "skugga". Och typ "målar" med den på ögonvitan..





2. Sedan använder jag mig utav ett verktyg som heter "efterbelys". Den använder jag för att göra sminket tydligare. Så den "målar" jag med på tex. kindbenen, ögonfransarna och ögonbrynen.





3. Sedan väljer jag ett verktyg som heter "magnetlasso"





4. och följer ögat med den. Alltså bara det blåa ( min ögonfärg )..






5. Sedan klickar jag på Filter - Skärpa - Mera skärpa - . Sedan gör jag likadant på andra ögat.





Klart! ( har inte kvar föra-bilden tyvärr! )






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback