The truth


Ni som känner mig kommer inte tro era öron, ögon.

Jag vill plugga.

Nejmen.. Jag hatar skolan mer än allt annat, det finns inget värre än tidspress. Och om man inte lämnar in en sak i tid så blir det IG, och att man typ bara får ett omprovstillfälle. Jag tycker det är orättvist. Det finns faktiskt folk som inte lär sig lika snabbt som andra, och som behöver mer tid för att förstå. Jag är en av dom. Men jag är liksom inte trög. Det är bara det att om jag inte är intresserad utav det jag ska lära mig så går det bara inte, då flyger tankarna iväg på annat. Och jag glömmer det som någon nyss förklarat för mig 25 gånger?! Lärarna på gymnasiet fattade inte när jag sa i skolan att jag fattar inte, jag kan inte, hjälp mig. "Läs det igen.." Det var svaret man fick. Tillslut tröttnade jag så jag struntade fullständigt i skolan. Jag tov sovmorgon när jag ville, skolkade från flera lektioner varje dag. Jag orkade inte mer.

Jag vet att det kan haft med och göra att jag inte ens ville gå den linjen från början. Men det var den enda linjen jag kom in på? Plus att jag redan var skoltrött så att gå IV ett år för att läsa upp ämnen hade jag inte orkat heller. Jag vill bli frisör. Och det har jag velat sedan många år tillbaka nu. Och det tänker jag bli också. Nu har jag fått en praktikplats på en frisörsalong. Därefter så ska jag tänka efter ännu en gång om det är detta jag vill, sen kommer jag söka in till frisörskolan i Malmö. Jag ska klara de månaderna där ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback