Hårtips!

ASKORBINSYRALÖSNING!

Detta sliter absolut ingenting på håret! Perfekt för er som tvättat håret med vatten ut kopparledningar, då håret blir grönt. ( om du är blond ) Och der beror på kopparsalter och fäster på hårstråna. Den gröna missfärgningen går inte bort med vatten eller schampo och kan inte blekas bort. Med detta askorbinsyralösning, som sköljs över håret tar man bort det gröna.
Hur gör jag?
Två skedar askorbinsyra/ C-vitamin i ett glas ljummet vatten. Finns att köpa på tex. apoteket :) Häll i håret när du tvättar det. Och rubba hårstråna hårt. (nästan massagera bort det gröna) ta inte för mycket i hårbotten.

Håret kan upplevas lite torrt efter behandling.
Detta experimentet gjorde klassen på mig idag - Halva klassen gjorde en askorbinsyralösning på mitt hår!
Jag var svarthårig från början och nu skiftar det i brunt istället. 1-2 gånger till sedan är jag nöjd! :) Därefter blir det en toning eller något liknande och i sommar tänkte jag lägga slingor i det bruna! :)
Elvis envisades om att föna mitt hår som han ville. Och ja, det fick han. Men jag plattade det på ratsen ska ni veta! ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback