Lchf

 

varför inte ge detta ett försök? Gå ner i vikt kommer jag kanske att göra, och 5-6 kilo neråt gör mig absolut ingenting =)
Ät detta om du vill äta LCHF-kost
• Kött av alla sorter, gärna ekologiskt.
• Fisk och skaldjur av alla de slag, gärna fetare varianter såsom lax, sill och makrill.
• Ägg i alla former.
• Feta såser, men undvik halvfabrikat.
• Grönsaker som växer ovan jord såsom blomkål, broccoli, kål, sparris, squash, aubergine, oliver, spenat, svamp, gurka, grönsallad och avokado.
• Feta mejeriprodukter såsom smör, Bregott, grädde, crème fraiche, ost.
• Nötter, gärna valnötter och hasselnötter.
• Bär, hallon innehåller mindre kolhydrater.
Ät inte detta om du vill äta LCHF-kost
• Socker, söta drycker, kakor, godis, juice och allt annat som är sött.
• Cerealier och spannmålsprodukter såsom bröd, frukostflingor, ris och pasta
• Potatis och andra rotfrukter
• Öl
Varken bröd eller knäckebröd får man äta. Men till frukost kommer jag äta ett knäckebröd iallafall!
Har ni några tips om vad man kan äta osv så lämna gärna en kommentar! :)

Ni kan läsa om det HÄR ifall ni vill. Det är inte så att jag ska banta eller så. Utan detta är mest för att jag ska må bra.. Min lärare berättade om detta för ettag sedan och jag tyckte det lät hur bra som helst. Min kropp är lite ur balans eller vad jag ska kalla det. Jag är galet sockerberoende. Och det är ingenting jag vill vara precis. Jag har ont i min mage varje dag, jag mår illa i princip varje dag. Nej jag är inte gravid.. Min mamma har också känslig mage, så det är väl någonting som håller i sig..

 

Men i vilket fall som helst så berättade min lärare att hennes dotter hade också magproblem, ofta ont i magen osv. Och sedan hon började med lchf dieten så mådde hon mycket bättre, hon var inte lika trött jämt, hon hade inte ont i magen längre, hon orkade mer helt enkelt. Så varför inte ge detta ett försök? Gå ner i vikt kommer jag kanske att göra, och 5-6 kilo neråt gör mig absolut ingenting =)

 

 

Ät detta om du vill äta LCHF-kost

 

• Kött av alla sorter, gärna ekologiskt.

• Fisk och skaldjur av alla de slag, gärna fetare varianter såsom lax, sill och makrill.

• Ägg i alla former.

• Feta såser, men undvik halvfabrikat.

• Grönsaker som växer ovan jord såsom blomkål, broccoli, kål, sparris, squash, aubergine, oliver, spenat, svamp, gurka, grönsallad och avokado.

• Feta mejeriprodukter såsom smör, Bregott, grädde, crème fraiche, ost.

• Nötter, gärna valnötter och hasselnötter.

• Bär, hallon innehåller mindre kolhydrater.

 

 

 

Ät inte detta om du vill äta LCHF-kost

 

• Socker, söta drycker, kakor, godis, juice och allt annat som är sött.

• Cerealier och spannmålsprodukter såsom bröd, frukostflingor, ris och pasta

• Potatis och andra rotfrukter

• Öl


Varken bröd eller knäckebröd får man äta. Men till frukost kommer jag äta  knäckebröd iallafall! Så klart att man gör som man vill. Följa "reglerna" in och utantill kommer jag inte att göra.

Har ni några tips om vad man kan äta osv så lämna gärna en kommentar! :)

 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback